Voorjaarscompetitie Senioren 2024

De voorjaarscompetitie vindt plaats in het voorjaar en duurt 10 weken. We starten vrijdag 5 april en eindigen vrijdag 21 juni.

Inschrijven:
Inschrijving is per team. Mochten er zich meer teams aanmelden dan er geplaatst kunnen worden, dan zal er geloot worden (zie protocol loting). In dit verband is het voor de teams die voor met name de vrijdagavond inschrijven raadzaam ook de nieuwe competitievormen op zaterdag als alternatief in overweging te nemen. Zondag is de competitie voor de jeugd. Vanwege de grote hoeveelheid jeugdteams, tenniskids op zondag en de selectie teams jeugd/senioren is er geen ruimte op deze dag voor senioren recreanten teams. Selectieteams zijn ten alle tijden verzekerd van een competitieplek en voor deze teams geldt bovengenoemde regel niet.

Protocol loting bij over inschrijvingen vrijdagavond competitie:
Voor inschrijven resp. deelname aan de vrijdagavond competitie bij LTC Naaldwijk geldt het volgende:

• Inschrijven in de competitie is mogelijk voor ieder lid van LTC Naaldwijk.
  • Elk team moet uit min. 4 spelers bestaan.
  • Een team (“vast team”) dat in 2023 aan de competitie heeft deelgenomen, en zich voor een competitie in 2024 inschrijft met minimaal 75% van dezelfde teamleden (gebaseerd op 4 teamleden), heeft kans om mee te doen met de competitie.
  • Nieuwe teams die zich inschrijven voor 2024 komen op een reserve lijst en maken alleen kans als er plekken over zijn.
  • Er kunnen met de competitie maximaal 18 teams (Heren dubbel en Dames dubbel) ingeschreven worden.
  • Bij over-inschrijving (meer dan 18 teams) wordt er geloot onder de vaste teams, met als regel dat als je uitgeloot wordt, je de eerst volgende keer dat jouw team zich inschrijft voor de competitie, je vrijgesteld bent van loting, mits jouw team uit minimaal 75 % van dezelfde teamleden bestaat.
  • De loting vindt plaatst onder toezicht van de Technische commissie van LTC Naaldwijk.

Voor het eerst competitie spelen?
Net begonnen of les gehad en klaar voor de competitie? Of in je jeugd competitie gespeeld en nu al jaren niet meer? Dan is de 8&9-competitie iets voor jou. Je speelt wedstrijden op je eigen niveau op vrijdagavond. We stellen teams samen met minimaal drie spelers/speelsters. Elk team speelt per wedstrijddag twee dubbelpartijen (herendubbel, damesdubbel of gemengd dubbel). Aanmelden kan via het inschrijfformulier.

Speeldata:
De speeldata voor de Voorjaarscompetitie van 2024 vind je hier

Inschrijfformulier:
Inschrijven kan tot uiterlijk 1 januari klik hier

Aanvangstijden:

De wedstrijden van de teams die zich voor de zaterdag inschrijven kunnen starten tussen 09:00 uur en 16:30 uur.

Leeftijdsgrenzen:
Voor deelname aan bepaalde competitiesoorten binnen de Voorjaarscompetitie zijn leeftijdsgrenzen vastgesteld:

• 17+: spelers en speelsters die geboren zijn vóór 1 januari 2007.
  • 25+: spelers en speelsters die geboren zijn vóór 1 januari 1999.
  • 35+: spelers en speelsters die geboren zijn vóór 1 januari 1989.
  • 45+: spelers en speelsters die geboren zijn vóór 1 januari 1979.
  • 50+: spelers en speelsters die geboren zijn vóór 1 januari 1974.
  • 10 t/m 14 jaar: spelers en speelsters die geboren zijn op of ná 1 januari 2009 en vóór 1 januari 2013, waarbij het is toegestaan per ploeg per speeldag maximaal één speler op te stellen die één jaar te oud is.
  • 11 t/m 17 jaar: spelers en speelsters die geboren zijn op of ná 1 januari 2006 en vóór 1 januari 2013, waarbij het is toegestaan per ploeg per speeldag maximaal één speler op te stellen die één jaar te oud is.

Contactpersonen voor de competitie:
Carianne Lievaart voor de jeugdcompetities (competitiejeugd@ltcnaaldwijk.nl)
Ron Gram voor de vrijdagavondcompetitie (r.gram@caiway.nl)
Robbert Scholtes voor de overige competities

Voor vragen of opmerkingen kun je bij hen terecht: competitiesenioren@ltcnaaldwijk.nl.