Jeugdselectie

Selectietrainingen

Speciaal voor jeugdleden die net iets meer willen dan alleen tennisles nemen, bestaan er selectietrainingen. Inmiddels is de jeugdselectie voor 2012 ingedeeld in 5 categorieën: C-, B- en A-selectie, Top-selectie en Top Seniorenselectie. De selectiegroepen komen tot stand  na overleg met de Technische commissie en het trainersteam van onze vereniging. Hierbij letten zij op inzet, speelsterkte/niveau en leeftijd. Het is dus niet vanzelfsprekend dat een kind in de selectie terecht komt.

2x per week trainen
De selectietrainingen vinden altijd 2 x per week plaats; eenmaal per week trainer is niet mogelijk. We verwachten van je dat je alle trainingen aanwezig bent. Alleen bij hoge uitzondering of ziekte is afmelden toegestaan. Bij verhindering moet je je persoonlijk afmelden bij de leraar, bijvoorbeeld door te bellen, te mailen (minimaal 24 uur van te voren) of een sms te sturen. Ben je vaker dan (maximaal) 3 keer afwezig? Dan kan dit gevolgen hebben voor de uitnodiging van het eerstvolgende seizoen selectietrainingen.

Verplichte onderdelen
Het is voor een selectiespeler verplicht om voor LTC Naaldwijk deel te nemen aan de voorjaarscompetitie. Ook deelname aan de parktoernooien (single/mix en dubbel) en het Open jeugdtoernooi zijn verplichte onderdelen.

Kosten
De kosten van de selectietrainingen worden gedeeltelijk betaald door de vereniging. Als een
selectiespeler om welke reden dan ook niet meer deelneemt aan de selectietrainingen, dan is het de vereniging toegestaan om gemaakte kosten voor deze trainingen, te verhalen bij de ouders.