Veilig sportklimaat

17 november 2023

Een sportvereniging is een plek waar iedereen zich thuis moeten voelen en met plezier kan sporten. Plezier in sport is het fundament voor een levenslange deelname aan sport en bewegen. Iedere sporter zou veilig, eerlijk en zorgeloos moeten kunnen sporten. Een positief sportklimaat leidt naast tot meer spelplezier ook tot een betere sfeer op de vereniging.

Het bestuur van een vereniging is verantwoordelijk voor een veilig en positief sportklimaat, zo ook op LTC Naaldwijk.
In ons beleid is opgenomen dat wij vrijwilligers screenen. Door VOG’s (een bewijs van goed gedrag) te laten overleggen, laten we als vereniging zien dat we sociale veiligheid belangrijk vinden en dat dit bij ons geborgd wordt. Voorbeelden van vrijwilligers die gescreend worden, zijn de vrijwilligers die werken met kwetsbare doelgroep(en) zoals minderjarigen.

Als vereniging streven we naar het tegengaan van grensoverschrijdend gedrag, en een positief sportklimaat.
Mocht je hier vragen, op- of aanmerkingen over hebben, dan vernemen wij het graag.