Ontwikkelingen tennispark

18 maart 2022

Goed nieuws voor de Padel liefhebbers.

Een groepje zeer enthousiaste Padel leden heeft zich financieel ingespannen om de realisatie van een derde Padelbaan mogelijk te maken. Binnenkort communiceren wij meer over deze leden c.q. bedrijven welke achter dit mooie gebaar zitten. De opdracht voor de derde baan is inmiddels verstrekt aan Padel Nederland (ons tennis lid Marco Geeratz), we hopen binnenkort de planning met jullie te communiceren.

Kidscourt
Met de komst van de derde Padelbaan zal het kidscourt plaats moeten maken. Hiervoor komt in de buurt van de speeltuin een oefenmuurtje. Deze zal bestaan uit een betonnen wand ( 6.000 kg) van 3 meter hoog, 4 meter breed, kunstgras en omringd met een gaaskooi. Deze werkzaamheden zullen spoedig plaats vinden.

Stormschade
Helaas hebben we flinke schade aan de hekwerken opgelopen tijdens de laatste twee stormen. Daar het een verzekering kwestie betreft vraagt dit veel tijd alvorens de schade vastgesteld is en door een expert is goedgekeurd. Daarbij heeft de leverancier Hekbouw weinig tijd en voorraad, de verwachting is dat eind maart de nieuwe hekken geplaatst worden. Deze week trachten we op provisorische wijze de hekken met spanbanden vast te zetten zodat de buitenste smashcourt en gravelbaan bespeelbaar is. Voor het herstel gaan we steviger materiaal gebruiken om beter bestand te zijn tegen zware windstoten, ook is met Raymond Scholtes afgesproken om bij windkracht 7 de winddoeken te laten zakken om druk op de hekken tijdens een storm te  verminderen.

Gravelbanen
Pech komt nooit alleen, bij het speelklaar maken van de gravelbanen bleek dat de waterpomp (t.b.v. het sproeien) stuk was. Gezien de drukte bij leverancier etc. duurde dit iets langer dan regulier. De nieuwe pomp is inmiddels geplaatst en de planning is dat vanaf maandag 21 maart de 6 gravelbanen opengaan.

Stichting Tennisclub Naaldwijk