Jeugd slaapfestijn vol hilariteiten 2024

17 mei 2024

Het slaapfeest voor de jeugd van 8 tot 12 jaar was weer een feest om nooit meer te vergeten!!

Op vrijdag 3 mei werden alle slaapfestijn kids opgewacht door de organisatie in de vorm van 2 onverwoestbare moeders en 3 meidentoppers uit de eigen jeugd, Lani, Romy en Femmy. Het plan was om de kids volledig af te peigeren met leuk en intensieve spellen. De moeheid moest snel toeslaan om er zeker van te zijn dat de kids snel onder zeil zouden zijn later die avond.

Dit plan werkte perfect want de kinderen kwamen moe en voldaan van de baan maar begonnen na een uur al weer praatjes te krijgen, iets wat de organistie erg zorgen baarde.
Hierop moest de samenwerking met het paviljoen aangegaan worden om de kids eens flink vol te proppen met allerlei heerlijkheden uit de keuken van het paviljoen. Probeer maar eens wakker te blijven met een volle buik vol lekkernijen van de hand van 7 sterrenkok chef Raymond (patat met vette snack). Het werkte weer want de kids waren lekker op hun gemak en hadden een volle buik!

De volgende opdracht voor de kids was om de kantine om te bouwen tot een grote slaapzaal en de organisatie ging er vanuit dat bij het zien van een deken en kussen de eerste kids al plat zouden gaan. En het werkte!! De eerste kids gingen alvast liggen, maar helaas bleek dat toen het donker was, er ook dit jaar weer verschillende dieren verstopt zaten op het terrein, die weer gevangen moesten worden! Er liep ook een tikker rond, die kon zorgen dat je je punten kwijt kon raken, helaas was deze tikker zo eng dat de helft van de kinderen bijna een zenuwinzinking kreeg en de rest niet meer durfde te zoeken naar de dieren. Hierdoor waren de kids weer klaar wakker, tot groot verdriet van de organisatie. Wat was het weer spannend, eng en leuk om ze in het donker te moeten zoeken!
Uiteindelijk bleek de enge tikker een lieve vader te zijn en de enge dieren lieve ouders en vrijwilligers van de vereniging dus kon er met een gerust hart geslapen gaan worden.

Om de avond af te sluiten werd na het dierengeluidenspel, de disco ingezet om de kids verder te vermoeien en daarna de pyamabingo in bed om lekker bij weg te doezelen.
Na al deze gezelligheid was het nu toch echt tijd om (niet) te gaan slapen… Het plan van de organisatie was grotendeels gelukt: 90% van de kids sliep gelijk als een roos. Alleen waren er een paar stoere jongens en meiden die hadden afgesproken NIET te gaan slapen. Voor het eerst in de historie van het slaapfestijn is het gelukt! 6 kids zijn de hele nacht opgebleven, een primeur!!

Na het ontbijt was het tijd voor het laatste spel, en gingen de meeste kids uitgerust en voldaan naar huis, behalve de 6 diehards die knettermoe en voldaan naar huis gingen.

Namens de organisatie weer bedankt voor alle gezellige kinderen en tot volgend jaar!