MENU

Clubapp FAQ

12 mei 2020

Zowel de KNLTB als wij krijgen veel vragen over de clubapp. Een tijdje geleden hebben we al bericht over versie 2.0. Dit is de laatste versie, dus zorg dat je oude verwijdert en de nieuwe installeert. Dat voorkomt al een hoop problemen. Hieronder staan nog een aantal stappen van de KNLTB die de resterende problemen zouden moeten oplossen.

1. Kijk het e-mailadres na

Leden krijgen via het primaire e-mailadres dat bekend is bij de club, een uitnodiging voor het gebruik van de KNLTB ClubApp. In dit mailtje staan de gegevens die het lid kan gebruiken om een wachtwoord in te stellen in de KNLTB ClubApp. Het is dus erg belangrijk dat het juiste e-mailadres van elk lid bekend is bij de club. Indien het lid zijn/haar e-mailadres wilt wijzigen dan kan hij/zij dat doen via de ledenadministrateur van de club. Let op! Ervaring leert dat het systeem:

1) een bug vertoond bij @zonnet/@tele2/@versatel e-mailadressen. Wij zijn bezig om een oplossing voor dit probleem te zoeken. Indien het lid een ander type e-mailadres heeft dan kan de ledenadministrateur dit wijzigen in KNLTB.Club en op deze manier het lid een nieuw wachtwoord toesturen;
2) minder goed reageert op @kpn/@planet e-mailadressen. Deze e-mailadressen komen in de spam- of reclame inbox terecht dus zie hiervoor het punt hieronder.

2. Heb geduld en check je spam- en reclame inbox via je webmail (!)
Krijg je geen mail binnen na het resetten van je wachtwoord in de KNLTB ClubApp? Heb even geduld. Het kan soms wel 5 minuten duren voordat je wachtwoord binnenkomt. Daarnaast horen we heel vaak dat het wachtwoord in jouw spam-box of reclame-box binnenkomt. Check deze twee inboxen dan ook altijd even! Let op: Veel personen gebruiken hun mailboxen via een geconfigureerde omgeving in plaats van via de webversie. De geconfigureerde omgeving van je mailbox toont meestal niet zowel de spam- als de reclame mailbox. Check je spam en reclame inbox daarom via de webversie. Bijvoorbeeld: via https://webmail.telfort.nl/mail/main of https://webmail.kpnmail.nl/mail/logon.asp.

3. Gebruik de juiste gegevens 
In de KNLTB ClubApp kun je inloggen via je bondsnummer of clubnummer. Let op: het clubnummer is niet het verenigingsnummer. Clubnummers (ookwel: clublidnummers) zijn alleen voor leden die geen bondslid zijn. De meeste leden zijn dit wel en dienen daarom in te loggen met hun bondsnummer. Je kunt je bondsnummer op je ledenpas vinden.

4. Zorg dat het juiste type lidnummer gebruikt wordt om in te loggen
Indien je de 'Reset mijn wachtwoord' optie in de KNLTB ClubApp gebruikt, check dan altijd even of deze ingesteld staat op 'Clubnr.' (clublidnummer indien je geen bondslid bent) of 'Bondsnr.' (bondsnummer van je ledenpas).