Toptennis met een doel

Samen tennis groot maken. Het was de kop boven het voorwoord in het LTC Naaldwijk Magazine dat aan de vooravond van de Eredivisie Gemengd 2016 werd uitgegeven. Want een grote tennissport zorgt er voor dat jeugd droomt van een grootse carrière, brengt jong en oud in beweging, zorgt voor een gezellige en sportieve ontmoetingsplek en biedt verenigingen toekomstperspectief.

Met 76 deelnemende teams aan de KNLTB Voorjaarscompetitie behoort LTC Naaldwijk inmiddels tot de top 10 van Nederland. De grote deelname geeft aan dat competitietennis leeft op onze verenging. Dat tennis leeft in het Westland. Ook tijdens de competitieweekeinden bruist het op sportpark De Hoge Bomen. Een mooie ontwikkeling. En dat willen we ook zo houden. Door de renovatie en de uitbreiding van het ons park, bieden we de mogelijkheid dat ieder op zijn eigen niveau competitietennis kan spelen. Recreatief, maar ook prestatief.

Talentvolle spelers, zelfs spelers die inmiddels tot de top van Nederland behoren, kunnen ook op LTC Naaldwijk competitie spelen. En wat is nu mooier voor de jeugd als zij de top van Nederland voor hun eigen club zien spelen, dat zij van dichtbij kunnen zien wat het spelletje inhoudt, dat zij hun eigen trainers zien vlammen op hun eigen park. Het laat jeugd dromen van een glorieuze toekomst. Maar vooral: Het stimuleert ze om te sporten, om te bewegen, om gezond te leven.

Voor LTC Naaldwijk vormt deze jeugd de basis voor een gezonde toekomst. De volgende Kiki Bertens of Arantxa Rus? De volgende Robin Haase? Zij of hij kan zo maar in onze jeugd rondlopen. Niet voor niets spelen onze jeugdteams de afgelopen jaren in de hoogste klassen van de jeugdcompetitie en werden we zelfs in 2016 landskampioen bij de jeugd.