Tenniskids

Op LTC Naaldwijk wordt het KNLTB tennisprogramma Tenniskids gevolgd. Hierin spelen kinderen t/m 12 jaar met speciale ballen in verschillende kleuren, rackets, banen en oefeningen en leert zelfs de jongste jeugd de sport razendsnel te spelen. In het voorjaar en najaar wordt er een competitie georganiseerd waaraan de jongste jeugdleden kunnen deelnemen.

De Tenniskids commissie van LTC Naaldwijk organiseert deze competitie voor rood en oranje. De competitie bestaat uit wedstrijdjes die op een serie zondagochtenden worden gespeeld en waarbij je zowel thuis kunt spelen als in de regio met je team.

Klik hier voor de voorjaarscompetitie van 2024.

Rood

De wedstrijd bestaat uit één tiebreak tot de 7. Wie het eerste 7 punten wint, heeft gewonnen (7-6 is einde partij). Je serveert om de beurt. De enkelspelzijlijn geldt als servicelijn, in de rally geldt de dubbelspelzijlijn als achterlijn. Je speelt alleen enkels, nog geen dubbels.

Oranje

De wedstrijd bestaat uit 4 gewonnen games. Bij een 3-3 stand in games wordt een beslissende game gespeeld (geen tiebreak). Bij een oneven gamestand wissel je van speelhelft. Je speelt met het Beslissend Punt Systeem: bij 40-40 levert het winnende punt de game op. De ontvanger bepaalt vanaf welke kant de serveerder het punt moet spelen. Je speelt de dubbels in het dubbelveld, dus inclusief de tramrails.

Voor meer informatie hierover ga je naar: www.tenniskids.nl

Begin juni worden de inschrijfformulieren uitgedeeld voor deelname voor de competitie rood en oranje najaar en in november voor de deelname aan de competitie rood en oranje voorjaar. Heb je een vraag over de competitie rood en oranje stuur dan een e-mail naar: tenniskids@ltcnaaldwijk.nl

Veel tennisplezier!